Türkiye geneli için kurulan 444 38 33 numaralı Çağrı Merkezi numarası aranarak T.C. Kimlik Numarası, Adres ve Telefon Numarası ile ilk başvuru yapılır.
Çağrı merkezinden alınan başvuru İl Koordinasyon Merkezine yönlendirilir.
Koordinasyon merkezi hasta başvurularını 24 saat içinde birimlere hizmet emri olarak atar.
Ev ziyaretine giden ekip hastanın evde sağlık hizmeti için uygun olup olmadığına karar verir.
Başvurusu uygun olan veya olmayan hastalar süreç hakkında bilgilendirilir.
Başvurusu uygun olan hastalar ön başvuru formu düzenlenir ve hizmet almaya başlar, uygun olmayan hastalar sonlandırılır.
Hasta kayıtları hasta dosyası ile düzenlenir.
İlk ziyarette hastanın kullandığı ilaçlar, tıbbi cihazlar, başlanma şekli, dekübit ülseri vb. detaylı bir şekilde tespit edilir ve kaydedilir.
Hizmetin kabulü için onam formu düzenlenir.
Ayrıca hastanın sosyal hizmet ihtiyacı var ise hasta için kayıt oluşturulur ve ziyaret tamamlanır.